Morgenmøde: Salg og Markedsføring

Tilmeld dig og få mere ud af din forretning.


Du har et fedt produkt som du VED vil dække et behov hos kunderne. Det kan være et fysisk produkt eller en ydelse. Du har noget at tilbyde. Men hvordan får du skaffet de møder der kan give salget?

Det handler om ord, strategi og din visuelle og tekstlige brandidentitet, når vi d. 2. oktober inviterer alle medlemmer af Favrskov Erhverv til morgenmøde om Salg og Markedsføring.

Anette Foss Jensen, indehaver af Provide Business, fortæller om mødebooking og kold kanvas, en disciplin, som mange kan have svært ved.

Louise Fuursted, indehaver af Content Adventures, giver tips og tricks om tekst og billeder på sociale medier, så din virksomheds brand kan signalere konsistens og professionalisme.


Når det er svært at ringe og sælge

Mange synes, det er svært at ringe kold kanvas af flere årsager. For det første indebærer kold kanvas at kontakte personer, man ikke kender, hvilket kan føles ubehageligt og grænseoverskridende. Frygten for afvisning spiller også en stor rolle; mange mennesker bekymrer sig om at blive afvist eller mødt med irritation fra den, de ringer til, og man bliver bange for, at den potentielle kunde vil tænke negativt om virksomheden. Desuden kan det være udfordrende at finde den rette balance mellem at være vedholdende og ikke virke for påtrængende. Men med træning, en god plan og strategi kan salgsarbejdet blive en succesoplevelse, også selvom det ikke altid ender ud i en aftale.

Hvordan kan billeder, video og tekst bruges til at sælge?

Samlet set handler branding ikke kun om at se godt ud eller skrive flotte tekster. Det handler om at skabe en helhedsoplevelse, der ræsonnerer med din målgruppe, bygger relationer og understøtter din virksomhedsvækst. En velovervejet visuel og tekstlig identitet hjælper bl.a. med at vise, hvad din virksomhed tilbyder, og hvorfor det er værdifuldt for kunden. Det handler også om at kommunikere, hvordan dine produkter eller tjenester løser kundens problemer eller opfylder deres behov på en måde, der er let at forstå og kontinuerligt. Forskellige stilearter og tone of voice, kan give indtryk af, at der ikke lægges omhu i egen virksomhed, medmindre det er en del af brandet. Man behøver ikke det store apparat for at arbejde med sit visuelle og tekstlige brand på de sociale medier og hjemmeside. Men det handler om at lægge en strategi for sin brandidentitet.

Programmet:

Morgenmøde om salg og markedsføring 2. okt. 8:30-10:30

  • Morgenmad og netværk
  • Velkomst – Jørgen Schytter, erhvervschef ved Favrskov Erhverv
  • Mødebooking og Kold Kanvas – Anette Foss Jensen, ejer af Provide Business
  • Video, billeder og tekst. Din brandidentitet på SOME – Louise Fuursted, ejer af Content Adventures

* Af hensyn til bestilling af morgenmad kræves der tilmelding til arrangementet

Dato & lokation

Tilmeld dig

For alle medlemmer

Vil du med næste gang ?

Få info om de kommende arrangementer og nyheder fra Favrskov Erhverv direkte i din mailboks.

Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet